Friday, July 4, 2008

PROTES! PROTES! PROTES!

Assalamualaikum,

Heboh di semua media tempatan tentang karnival protes yang dijadualkan berlangsung pada 6 Julai, hari Ahad ini yang dirancang berlangsung di Petaling Jaya. Ini merupakan satu program anjuran Pakatan Rakyat demi membela nasib rakyat khususnya bagi memprotes kenaikan harga minyak yang diumumkan oleh kerajaan baru-baru ini. Namun, pelbagai andaian negatif telah digembar- gemburkan oleh media tempatan bagi mengagalkan program ini.

Saya pun pelik & hairan kerajaan & media-media di Malaysia ini. Program ini adalah suara rakyat. Ia menggambarkan keperitan & kesusahan rakyat. Bukannya suka-suka. Nampak sangat kerajaan BN ni hanya buat sesuatu demi kepentingan politik mereka sahaja. Bole dikatakan ini sebagai "perjuangan Bacul".

Kerajaan yang baik adalah kerajaan yang sentiasa terbuka untuk mendengar rintihan, kesusahan malah kritikan daripada rakyat. Ini kerana rakyat yang memilih mereka untuk menduduki kerusi kerajaan tersebut.

Terdapat 2 kemungkinan. Samada memang kerajaan sekarang terlalu "cerdik" sehingga dapat exploitasikan rakyat atau rakyat sekarang yang terlalu "bodoh" memilih kerajaan yang tak berapa cerdik ni.

PROTES! PROTES! PROTES!

No comments: